Wednesday, October 26, 2011

Majlis Aqiqah dan Potong Jambul.



Eh eh, baju comel anak bujang mana pulak ni?=)


Rancangan asal, nak buat majlis Aqiqah dan Potong Jambul Harrez Rayyan dalam hujung bulan Julai, dua tiga minggu lepas aku habis pantang. Abah suruh buat kat rumah aku tuh. Yelah, boleh buat kenduri kesyukuran masuk rumah sekali. Maklumlah, masuk rumah harituh pun baca doa sendiri-sendiri je. Tapi, Hayrel tak confident. Takut takde orang datang. Takut yang datang kang jiran sebelah rumah kanan kiri dengan kawan-kawan aku jek. Maklumlah, belum berkenalan dengan jiran tetangga sangat. Walau dah duduk hampir setengah tahun. Hehe.

Sudahnya, majlis Aqiqah drag ke September, waktu orang tengah mood hari raya. Kat mana? Tentulah kat rumah mak abah aku. Tunggulah majlis kahwin Rayyan kang, baru buat kat rumah kami kot. Err, ke masa tu nak buat kat Concorde Shah Alam. Chait!

Malas nak cerita panjang, jom usha gambar-gambar sekitar majlis.

Ops, nak cerita sikit. Untuk pelamin berendoi, aku masih menggunakan perkhidmatan bridal boutique aku dulu, Seridelima. Kat Johor ni, tak banyak choice. Kalau lah jadik buat kat Shah Alam hari tu, memang aku ambik pakej Aqiqah dari TheWeddingFairies. Sangat suka dengan deco dia okeyyy. Pertama kali nampak masa majlis Aqiqah Sazzy Falak. Wah, mak perasan artis nok. =)

Diorang pun ada caterer sendiri, kalau tak silap. Aku dah ber-email-email jugak dengan this team nih. Tapi, apa nak buat.

Caterer pulak aku guna khidmat Pakcik Salim. Memang terbaik ar kambing black paper dia! Family aku memang dah biasa dengan khidmat Pakcik Salim nih. Majlis kahwin dulu pun, Abah ambik dengan dia. Sedap, mudah, murah dan tak berkira sangat. Waaa, teringat plak Beriyani Ayam Merah dia!

Err, Pakcik Salim takde blog la weh.

Dah, jom layan gambar.






Dais yang di idam-idamkan. Thanks Kak Lydia for the beautiful job!



Bunga Pohor by Iezai Cenderahati.
Last minute order. Tulah, confident je yang Kak Ena WishingFavours boleh buat. =(


The souvenir.

Yaasin, Chocolate Bar, Gift Box by Wishing Favours.

Paper beg? Rembat kakak aku punya. Hehe.
Merata carik blogger jual paper bag.
Tak jumpa yang berkenan. Dok bertangguh, tahu-tahu dah tak sempat.


The Gift Box. Dalam dia aku letak pelbagai gula-gula dan coklat.
Aku suka sangat kot dengan this Box.


The chocolate bar. Yeay!


Yaasin. Haruslah mengikut warna tema.

Pink and Turquoise!

Thanks Kak Ena from WishingFavours.
Of course, I will order with you again for my next event, sis!

Masih kempunan dengan bunga pohor dia. =(
Cantik wo. Korang bolehlah order.


Apalah pengantin ni, ngences pulak. Haha!

Fhotographer from Encik Opie.

Demi nak menjaga mood budak kicik nih,
Opie the photographer snap-snap gambar Rayyan sebelum majlis.





Rayyan memang suka bergambar!
New talent that Mummy can smell it.

Dan,

Majlis pun berlangsung.




The kumpulan Marhaban.



Wah, menyangap.


Dalam buaian pun sibuk nak main.




Nenek dan Tok Mak.







Kemain galak dia ketawa, kan?
Nak tahu kenapa?
Kat depan tuh, kemain ramai anak dara yang dok mengagah.
Tu yang galak semacam. haih.







Mummy nak frame gambar ni.




..THE 3 OF US..



Kan?

Memang suka camwhoring, kan?

Okey, nanti Mummy hantar casting memana iklan. heh.

MUMMY LOVE THIS PICTURE DAMN MUCH!

Okey, gambar kedua yang akan di frame.


Rayyan with the cousins.


Alhamdulillah, semuanya berjalan dengan lancar.
Terima Kasih kepada semua yang membantu dan datang memeriahkan majlis.
Terutamanya kat Mak, Hajjah Bahriah ngan Abah, Hj Selamat.
Kerana mensponsor place. Ewah.

* Of couse la, akan frame gambar di atas nih!!!


Mummy and Babah love u to bits and pieces, Harrez Rayyan!


No comments:

Post a Comment