Friday, May 15, 2009

27..03..2009

Kamu nampak tak kad berwarna hijau putih tuh?

Ada yang suruh aku tempah kat tanah seberang, Indonesia la. Ada yang suruh aku survey kat area-area pudu la. dan ada gak yang suruh aku buat sendiri jek, jimat giler katanye. Setelah aku teliti...
Telitiiiii...


Telitiiiiiii....





Dan Telitiiiiiiiii..... Nak tempah di Indonesia, aku tak berapa nak suka ngan ayat-ayat dan wording yang mereka gunakan, nampak sangat keIndonesiaannya. Shipment payment pun dah lebih kurang dengan harga kad tu. Lagipun, aku bukan shapa-shapa, seperti pasangan mawi-ekin yang boleh tempah wedding card di Indonesia.

Akhirnya, aku pilih sebuah kedai kad perkahwinan di tengah-tengah bandaraya Kuala Lumpur. Kedai Melayu-Islam-Bumiputera.

…Thanks to Kak Liza & the team!!! We really love ur work!!!...

Semua individu yang dapat kad aku memberikan comment mereka.

“Gila dasyat kad ko ni beb!!cantiknyeeee!!!” “Banyaknya duit ko buat kad macam ni, macam kahwin dengan anak datuk je…” “Pergh! Macam buku siot!!!!”

Entahlah ye.

Aku xde terfikir untuk riak atau menunjuk-nunjuk masa pilih kad. Sama seperti shoutout aku di friendster yang menjadi issue sedikit masa dulu. Aku dikatakan nak menunjuk sebab dapat banyak job offer, walhal aku memang betul-betul confuse masa tuh. Hanya nak meminta pendapat kawan-kawan. Mujurlah, ramai yang memahami. Mereka kata biarkan saje. Bak kate kak engku dan ogy ahmad daud, "tak suka, pejam mata, tutup telinga" Aku hanya buat apa yang aku nak dan menjadi pujaan aku je. Orang-orang yang rapat dengan aku memang perasan, aku ni jenis apa yang aku nak, aku mesti dapatkan jugak, kalau tak aku tak boleh tidur malam. Baka belah mak atau abah aku yang aku warisi ni tak pulak aku tahu. Dulu masa sekolah menengah, ada seorang kawan aku cakap dengan aku. “bestnye ko ni kan, apa yang ko nak, tak kiralah apa-apa hal pun, mesti ko akan dapat kan?” Silap.Silap. Aku nak jadik lawyer. Tak dapat. Aku nak jadik Perdana Menteri. Tak dapat lagi pun. Aku nak suami hensem, kaya raya, berpangkat, baik budi pekerti, menyayangi aku sepenuh hati. Tak dapat jugak pun. Err,sorry sayang. Sebenarnya boleh kategorikan sebagai dapat jugakla, cuma part kaya raya dan berpangkat je tak memenuhi. Eh,yang ni betul kan sayang? =) Aku akan dapatkan apa yang aku nak.Kalau tak penat aku nak menangani masalah dalaman aku yang mengigau malam-malam, tak tentu pasal.Sebab barang/sesuatu yang diidamkan takde dalam genggaman. Kesimpulannya, kita pasti akan dapat apa yang kita nak dan mahukan kalau kita berusaha ke arah itu. Macam aku kalau nak sesuatu baju, handbag dan kasut bagai yang agak mahal, aku berusaha mengumpul duit gaji aku untuk mendapatkannya. Macam la kad kahwin aku ni. Aku berusahala. Kebanyakan kawan, takde masalah pun, takde pun kate aku nak riak. Ada la dua-tiga-kucing-berlari. Aku senyum je. =)


No comments:

Post a Comment